onsdag 21 september 2011

Headhuntad..

Herregud, nu ska karriären ta fart! Jag såg detta på Aftonbladet angående att bli headhuntad:

http://allastudier.se/artiklar/630-7-tips-f%C3%B6r-att-bli-headhuntad/

En sjupunktslista. 

1. Utbildning.
Yep! Jag gick hela grundskolan, från 1:an till  9:an, så utbildning har jag!

2. Nätverka.
En no-brainer. Jag spelar spel på Facebook dagligen, så nätverka det kan jag - och gör jag!

3. Engagemang.
Men självklart.. jag utför mitt arbete engagerat, jag handlar engagerat, jag stämplar busskortet på morgnarna med en engagerad flärp på handen ju! Gött!

4. Visa prov på omdöme.
Allvarligt talat.. naturligtvis gör man väl det? Glömmer t ex aldrig att ta på mig trosorna, har vanligtvis deodorant osv osv! Självklart!

5. Ditt CV
Hmmm meritförteckning hette det på min tid. Bara en lista med arbeten man haft, right? Klart!

6. Gör strategiska val.
Ja, jag är väldigt strategisk när jag röstar. Så självklart gör jag strategiska val!

7. Drivkraft och ambition.
Ja jag tycker nog jag har det! Städar med en jäkla drivkraft (dammsugaren kräver det för att orkas dras framåt). Ambitionen finns där också! Någonstans!

*Lutar mig nöjt tillbaka och inväntar headhuntingen*

2 kommentarer:

  1. *ASG*
    Jag gillar din humor! Skarpt :)
    // Camilla (från 1-9:an. Eller kanske inte från 1:an...men du fattar va?)

    SvaraRadera